tisdag 6 oktober 2015

I skuggan av en fyr

Foto: in estelle´s pocket

I skuggan av en fyr bodde en man. Han var gammal sjökapten och hade rest över de sju haven. Alltid passat sig för att gå för nära fyrar men när han väl kom i land hände det sig som så att han bosatte sig i en. Han började jobba som konstnär och där i sin ateljé målade han tavlor som bar havets längtan i sig. När jag var där slogs jag av känslan att tiden stod stilla. Försiktigt smög jag runt i ateljén, noga med att inte röra något. Smutsiga penslar, verktyg, gamla dunkar med oklart innehåll och skjortor på tork.. Så otroligt vackert i sin enkelhet. Fick nyss veta att mannen gick bort i somras och jag tänker stilla att han borde ha fått leva för alltid i sin fyr. Är så tacksam att jag hann fånga några foton hemma hos denna gamla sjökapten..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar