måndag 5 maj 2014

Att vara nära nu..

Foto: in estelle´s pocket

Solstrålarna silas genom saltstänkta fönsterglas och in på bordet där jag sitter.. Det börjar nog snart bli dags att tvätta dom stackars rutorna.. Våren smög sig på så snabbt att jag knappt märkte det.. Plötsligt stod bara alla stadens träd i blom och lejontrappan fylldes med modiga vita ben och kulglassar.. Punkteringen på cykeln lagades och dagarna verkar nästan aldrig slut.. Livslusten är på väg tillbaka och tur är väl det.. Nedräkningen inför vernissagen och examen är i full gång.. Kan inte förstå att jag alldeles, alldeles strax är färdig och att ett nytt äventyr startar i huvudstaden.. 

3 kommentarer:

  1. Fina bilder och fint skrivet!
    Så du snart är klar...:-) Ska du lämna Göteborg? I varje fall önskar jag dig lycka till ambitiösa du!:-)
    Kram Liisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket Liisa! Du är mer än välkommen på vernissagepremiär ute på Kippholmen den 23-25 maj om du vill! :) Det är mitt examensarbete att ordna! Tror att du hade gillat miljön där! Sedan bär det av till inredningstidningen Sköna hem och en inredningsassistenttjänst till hösten! Kram

      Radera
  2. Vill passa på att tacka för ett kanon fint vernissage igår.
    Kom hem med en båt och fyr.
    Mvh Torbjörn och Tina från Trollhättan

    SvaraRadera